Tester Dynamic-MotorAnalyzer

Tester Dynamic-MotorAnalyzer

Tester Dynamic-MotorAnalyzer

NAPISZ

  • All in One:Monitoring silników elektrycznych online
  • Analiza jakości zasilania:Pomiar napięcia do 700Vtrms (z możliwością rozszerzenia)
  • Analiza jakościowa silnika:Pomiar prądu do 5-5000Atrms (z możliwością rozszerzenia)
  • Analiza warunków obciążenia
    i pracy silnika:
    Pomiar sprawności, momentu, drgań, prędkości obrotowej,
    temperatury itp…

  • Pomiar pracującego silnika bez specjalnej wiedzy i kwalifikacji
  • Analiza warunków zasilania silnika
  • Analiza napędów falownikowych
  • Monitoring parametrów pracy silnika
  • Określenie charakterystyk mechanicznych oraz momentu obrotowego
  • Analiza obciążenia i sprawności
  • Monitoring silnika w stanie przeciążenia i niedociążenia
  • Analiza widma prądów fazowych w celu wykrycia uszkodzeń klatki wirnika
  • Analiza zużycia energii el. z określeniem kosztów amortyzacji i czasu zwrotu inwestycji
  • Prowadzenie trendów z funkcją rejestracji danych i dziennikiem zdarzeń
  • Tryb oscyloskopowy (sygnały zmierzone/obliczone)
  • Możliwość integracji Dynamic MotorAnalyzer i Encoder Analyzer
  • Szczegółowy raport z pomiaru
  • Baza danych SQL dla silników, sortowanie według producenta lub typu
  • Baza danych SQL dla ustawień i parametrów pomiarowych
  • Zakres pomiaru napięcia do 700Vtrms (z możliwością rozszerzenia)
  • Zakres pomiaru prądu do 5-5000Atrms (z możliwością rozszerzenia)
  • Szeroki wybór cęgowych przekładników prądowych i cewek Rogowskiego
  • Zasilanie akumulatorowe
  • Wielojęzyczny, nowoczesny interfejs użytkownika
  • Uniwersalne zasilanie 90-250 V/47-63 Hz

Profesjonalna analiza silnika – bez specjalnej wiedzy

Dynamic Motor Analyzer to kompleksowy przyrząd pomiarowy do badania parametrów silnika elektrycznego podczas pracy. Dzięki wielu przydatnym funkcjom oraz niewielkim rozmiarom Dynamic Motor Analyzer świetnie nadaje się do testów w terenie lub może służyć jako samodzielny system pomiarowy w warsztacie naprawczym, serwisie lub laboratorium.

Dzięki DMA wykonanie pełnej analizy silnika jest niezwykle szybkie i proste, pomiar bazuje głównie na pomiarze napięć i prądów.

Dynamic Motor Analyzer umożliwia wykonanie poniżej opisanych testów:

  • Analiza jakości zasilania badanego silnika
  • Pomiar prądów znamionowych – oraz analiza poboru mocy
  • Określenie momentu obrotowego wirnika podczas pracy jałowej – przeciążenia, oraz pomiar sprawności silnika
  • Pomiar krótko- i długoterminowy w trakcie eksploatacji

Na podstawie wykonanej analizy uzyskasz wszelkie istotne informacje potrzebne do oceny warunków eksploatacji silnika. Co więcej dzięki zebranym danym z pomiaru będziesz w stanie jednoznacznie określić czy Twój silnik jest sprawny, czy istnieje problem techniczny lub też czy silnik jest przewymiarowany. Natomiast w przypadku awarii szybko odnajdziesz przyczynę problemu, który należy wyeliminować.

Dynamiczna analiza silnika w praktyce

Dynamic-MotorAnalyzer składa się z dwóch części: modułu pomiarowego i oprogramowania, które jest zainstalowane na komputerze PC. Obydwa elementy mieszczą się w wytrzymałej walizce transportowej.

Moduł pomiarowy odpowiada za akwizycje danych. Rejestruje miliony wartości pomiarowych z badanego silnika i przesyła je dalej do komputer. Zadbano o to, aby komunikacja pomiędzy częścią pomiarową a oprogramowaniem była jak najszybsza dlatego zastosowano interfejs Gigabit-Ethernet o bardzo wysokiej przepustowości.

Oprogramowanie automatycznie przetwarza i analizuje wszystkie odczyty. Następnie opracowane wyniki pojawiają się na ekranie komputera. Tam przedstawiane są w sposób estetyczny i czytelny dla użytkownika, według ustalonej struktury w postaci tabelarycznej, oraz dla lepszego zrozumienia w postaci graficznej – podobnie jak w oscyloskopie.

Typowe pomiary

Często zdarza się, że silnik bardzo mocno nagrzewa się podczas pracy. Przyczyn może być kilka np. przez niskiej jakości zasilanie, pod wpływem nadmiernego obciążenia lub przez uszkodzenia mechaniczne i elektryczne wewnątrz silnika.

Wykrycie przyczyny jest zwykle bardzo problematyczne, choćby dlatego, że silniki umieszcza się czasami w miejscach o utrudnionym dostępie z zewnątrz. Z drugiej jednak strony przewody zasilające to idealne miejsce do pomiaru wartości elektrycznych. Dzięki zebranym danym możliwe jest późniejsze obliczenie parametrów mechanicznych badanej maszyny.

Oto niektóre przykłady typowych przyczyn awarii silnika:

  • Wahania napięcia
  • Harmoniczne
  • Problemy z wirnikiem
  • Przeciążenie mechaniczne
  • Zakłócenia pochodzące z falownika

Rejestrowane oraz wyświetlane wartości mierzone:

  • Pobór mocy silnika (III-fazy)
  • Napięcie zasilania silnika (III-fazy)
  • Konwersja do napięcia międzyfazowego
  • Analiza napięcia zasilania
    • częstotliwość: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • napięcie: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • asymetria napięcia zasilania: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • asymetria napięcia zasilania zgodnie z NEMA: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • obniżenie wartości znamionowych współczynnika mocy zgodnie z NEMA
    • odchylenie od wartości znamionowej: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • FFT (szybka transformata Fouriera): do 25/50 harmonicznej/analiza harmonicznych
    • THD (całkowite zniekształcenia harmoniczne): U
    • współczynnik szczytu
    • pomiar metodą HFD
  • Analiza prądów fazowych silnika
    • częstotliwość: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • prąd: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • asymetria prądu zasilania: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • odchylenie od wartości znamionowej: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • FFT (szybka transformata Fouriera): określanie składowej harmonicznej prądu
    • określanie prędkości obrotowej silnika
    • pomiar do 25/50 harmonicznej/analiza harmonicznych
    • THD (całkowite zniekształcenia harmoniczne): I
    • zniekształcenie harmoniczne
    • współczynnik szczytu
    • pomiar metodą HFD
    • prąd rozruchowy – krzywa prądu rozruchu
  • Moc silnika
    • moc pozorna: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • moc w stanie spoczynku: wart. min, wart. średnia, wart. maks
    • moc czynna: wart. min, wart. średnia, wart. maks
  • CosΦ: wart. min, wart. średnia, wart. maks
  • Współczynnik obciążenia: ewaluacja przeciążenia, niedociążenia