Komora EMC typu Automotive

Komora bezodbiciowa EMC-5

Komora EMC typu Automotive

NAPISZ

  • Odległości pomiarowe:1, 3, 5 oraz 10 m
  • Całkowite rozmiary komory w zależności od jej typu i strefy ciszy

    CISPR 25
    CISPR 25 vehicle chamber
    SAC 5m Automotive QZ=4m
    SAC 10m Automotive QZ=5,5m
    5,5m, x 4,3m x 3,5m
    8,1m x 7,8m x 3,8m
    16,1m x 10,1m x 6,6m
    25,1m x 16,4m x 9,8m

  • Zakres częstotliwości:W zależności od zastosowania
  • Typ absorbera:Hybrydowy (płytka ferrytowa + absorber piramidalny)

Opis

Rodzina komór testowych EMC dla przemysłu motoryzacyjnego i dostawców podzespołów elektrycznych oraz elektronicznych obejmuje komory typu SAC dla odległości testowej wynoszącej 1, 3, 5 i 10 m. Przez 20 lat przemysł motoryzacyjny uznawał komory SAC za „najnowocześniejsze” do testowania pojazdów, a rozróżnienie między tzw. komorą CISPR 25, a komorą Automotive jest spowodowane znaczną różnicą w wielkości, kosztach i różnorodnością wykonywanych pomiarów. Komory CISPR 25 są wykorzystywane głównie do pomiarów emisji na podzespołach elektronicznych (ESA). Badania EMS są też wykonywane najczęściej przy pojeździe umieszczonym na hamowni. Pojazd taki jest rozpędzany w celu symulacji różnego typu sytuacji drogowych i w celu sprawdzenia wszystkich naprężeń funkcjonalnych.

Dzisiejsze samochody są wyposażone w wiele elektronicznych systemów rozrywki multimedialnej oraz systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. W tym względzie nie może być mowy o kompromisach. Wysoka skuteczność ekranowania wynosząca co najmniej 100 dB do 40 GHz pozwala naszym klientom na wykonywanie wszelkiego rodzaju pomiarów i testów motoryzacyjnych, począwszy od testów BCI do testów EMS o natężeniu powyżej 300 V/m. Firma ASTAT dysponuje i wykonuje takie specyficzne rozwiązania.

Więcej szczegółów technicznych dotyczących komór Automotive i CISPR 25 znajdą Państwo w zakładkach powyżej. Dodatkowo zapraszamy do przejrzenia katalogu akcesorium (znajdującego się w zakładce do pobrania) do niniejszych produktów. Znajdą tam Państwo między innymi informacje o:

  • stołach pomiarowych,
  • systemach wizyjnych,
  • systemach przeciwpożarowych,
  • systemach komunikacji.
Komora CISPR 25

Zalecenie CISPR 25 dotyczące ekranowanej komory bezodbiciowej służącej do pomiarów na urządzeniach ESA i pojazdach, to tak naprawdę komora typu SAC o wysokiej jakości uziemienia stołu testowego EUT. Ponadto nowe metody badawcze określone w normie CISPR 25 Ed. 4.0 wymagają zastosowania absorberów hybrydowych ze względu na ich wysoką wydajność w zakresie niskich częstotliwości MHz.

Typy komór CISPR 25:

  • CISPR 25 chamber,
  • CISPR 25 vehicle chamber.

Kluczowe cechy rozwiązania:

  • Podłoga, która może wytrzymać nacisk 2 ton, z uziemieniem zgodnym z CISPR25,
  • Wzmocniona podłoga zgodna z obciążeniem stołu obrotowego pomiędzy wejściem głównym, a stołem obrotowym,
  • Panele wentylacyjne w kształcie plastra miodu montowane na ścianach i suficie, w zależności od wielkości komory,
  • Dla komory typu ESA ręcznie obsługiwane drzwi ekranowane do wprowadzania EUT,
  • Ekranowane dwuskrzydłowe drzwi do wprowadzania dużych EUT, obsługiwane ręcznie,
  • Absorber hybrydowy montowany do ścian i sufitu, w zależności od wymaganych parametrów komory,
  • Interfejs uziemienia stołu,
  • Filtry RFI linii zasilania,
  • Złącza RF i światłowodowe,
  • Standardowy pakiet elektryczny: dystrybucja elektryczna, oświetlenie, lampy awaryjne i sygnalizacyjne.

Możliwe dodatkowe aktualizacje obiektu:

  • W pełni funkcjonalne ekranowane pomieszczenie sterowania,
  • Filtry RFI dla linii sterowniczych i komunikacyjnych,
  • Wentylator służący do wentylacji wymuszonej,
  • Cyfrowy system monitoringu CCTV,
  • System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji,
  • Konwerter FO dla sieci Ethernet, GPIB, RS232, VGA, USB, MM i Digi 88,
  • Filtry EMC dla linii sterowniczych i komunikacyjnych,
  • System wykrywania i gaszenia pożarów.
Komory Automotive

Duże komory samochodowe dla odległości testowych 3, 5 i 10 m to klasyczne komory typu SAC, które są najpopularniejszym stanowiskiem testowym służącym do pomiarów i testów EMC. Ich konstrukcja i dostępne konfiguracje są wręcz idealne do badania dużych i ciężkich pojazdów na powszechnie stosowanych hamowniach.

Kluczowe cechy rozwiązania:

  • Podłoga, która może wytrzymać nacisk 3 ton, z uziemieniem zgodnym z wymaganiami przemysłu Automotive,
  • Panele wentylacyjne w kształcie plastra miodu montowane na ścianach i suficie, w zależności od wielkości komory,
  • Jedna brama przesuwna, automatyczna wraz z rampą,
  • Jedna ręcznie obsługiwana brama dla personelu,
  • Absorber hybrydowy montowany do ścian i sufitu, w zależności od wymaganych parametrów komory,
  • Interfejs uziemienia stołu,
  • Filtry RFI linii zasilania,
  • Złącza RF i światłowodowe,
  • Standardowy pakiet elektryczny: rozdzielnia elektryczna, oświetlenie, lampy awaryjne i sygnalizacyjne.

Możliwe dodatkowe aktualizacje obiektu:

  • W pełni funkcjonalne ekranowane pomieszczenie sterowania,
  • Filtry RFI dla linii sterowniczych i komunikacyjnych,
  • Wentylator służący do wentylacji wymuszonej,
  • Cyfrowy system monitoringu CCTV,
  • System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji,
  • Konwerter FO dla sieci Ethernet, GPIB, RS232, VGA, USB, MM i Digi 88,
  • Filtry EMC dla linii sterowniczych i komunikacyjnych,
  • System wykrywania i gaszenia pożarów,
  • Ogrzewanie, system wentylacyjno-klimatyzacyjny,
  • Zintegrowana hamownia podwoziowa,
  • Jedno dodatkowe ręcznie obsługiwane ekranowane drzwi osobowe.